keskiviikko 22. tammikuuta 2014

Miehen feminiinisyys? Osa 2

Tänään päivällä tehdessäni "miesten töitä", eli kirpeässä pakkasessa hakkaamassa takkapuita mietin jälleen kerran päädyin miettimään omaa seksuaalisuuttani. :)
Ensimmäinen itsenäinen joulu elämässäni ilman sitä kodinhengetärtä saivat aikaan tämän ajatelmien vyöryn.

En ole koskaan elämässäni "joutunut" tai no.. Enemmänkin ehkä ajattelen, että saanut miettiä, miten ne joulutortun sakarat käännetään, miten ne piparit paistetaan, tai miten se riisipuuro keitetään?
Kaikki ne oli tehtävä ja kyllä! (Uskomatonta, mutta totta..) Onnistuin kaikissa! ...edes riisipuuroa en keittänyt pohjaan ja kaikki kolme ihanaa lastani saivat oikeanlaisen aamupuuron. Jee!!! :)
Aikaisemmin siis en ole elämässäni joutunut tällaisia asioita miettimään ja annan teille kaikille kodinhengettärille suuresti kunnioitusta siitä, että yleensä hoidatte ja olette hoitaneet sen! Kiitos!

Ymmärrän hyvin, ettei suurin osa meistä sohvalla kaukosäädin toisessa kädessä ja kalja toisessa kädessä makaavista möhömahoista halua, tai edes osaa näitä asioita tehdä vaan ajattelemme, että naiset hoitaa, naisten juttu. Noh.. Kai se ajatus vielä joskus 1800 luvulla oli näin... tai noh.. kai se ajatus on osittain vieläkin.. :)

Viikko sitten taas jouduin tilanteeseen, että minun piti tehdä täytekakku! Mitä? Minäkö tekisin kaiken? Itse? Yksin? Kuorrutuksen olin tehnyt aikaisemminkin, mutta pohjan teko oli minulle täysin hepreaa. Olin jo miltei lähdössä kauppaan ostamaan kakkupohjaa, kun ystäväni avovaimo soitti ja loppujen lopuksi selitti minulle, miten sen pohjan saa yksinkertaisimmin tehtyä. Päätin kokeilla.. Ja jälleen kerran onnistuin!
Mitä v****a? Olinko valmis sukupuolen vaihtoon? Etsinkö siis jatkossa poikaystävää? Jotenkin tuli semmoinen outo tunne, etten enää tarvitse sitä kotihengetärtä tekemään. Pystyin näihin kaikkiin itsekin.

Pahimpia, tai ehkä kuitenkin huvittavimpia tilanteita oli, kun poikani tuli koulusta ja näki kakkupohjan jota olin juuri leikkaamassa. Hän tuli luokseni ja sanoi jotenkin unohtumattomat sanat.. "Iskä, susta on tullut nainen". Huoh.. Noh.. Eipä aikaakaan, kun tyttäreni tuli koulusta ja näki kuinka olin juuri koristelemassa kakkua. Hän tuli luokseni ja katsoi minua syvälle silmiin.. Hetken päästä sanat suusta "mitä sä oot tehny mun iskälle". Huoh jälleen ja voih päälle.. :)

Päädyin kuitenkin vahvaan ajatukseen, että tulkoon joskus se kotihengetär tekemään ne asiat paremmin ja/tai omalla tavallaan ja minä löhöän sohvalla.. Tai sitten tehdään ne yhdessä nopeammin, että jää aikaa johonkin muuhun... ;)
Se on kai sitä koti-isän arkea? Ei minusta kai edelleekään ole tulossa "naista". Eihän??? :D







1 kommentti:

  1. Täytyy sanoa, että nuo kaikki asiat on ihan sukupuolineutraaleja. Kuten esim.sisustus. ei miehet kadulla asu. Täytyyhän miehilläkin olla huonekalut kotona. Miksi ne ei voisi olla kivan näköisiä. Pitääkö niiden olla rumia vaan siksi, että omistajalla on munat?
    Ei se ole mies joka ei kakkua osaa tehdä tai selvittää edes miten se tehdään. Se on poika. Siinä ei ole mitään feminiinistä vaan se on neutraali asia.

    VastaaPoista